Thursday, April 7, 2011

seMalAm dAn haRi iNi

semalam kita masih bersama...
hari ini aku bersendirian...
semalam kita ketawa bersama...
hari ini aku ketawa sendirian....
semalam kita menangis bersama...
hari ini aku menangis sendirian...
semalam kita berbica bersama...
hari ini aku berbicara sendirian...
semalam kita berjalan bersama....
hari ini aku berjalan sendirian.....
semalam kita makan bersama...
hari ini aku makan sendirian...
semalam kita bergaduh bersama...
hari ini aku bergaduh sendirian...
semalam kita duduk bersama...
hari ini aku duduk sendirian....
semalam kita termenung bersama...
hari ini aku termenung sendirian...

semalam kau ungkapkan kata2 yang indah padaku....
hari ini kau ungkapkan kata -  kata dusta pada ku...
semalam kau taburkan janji - janji kau  pada ku...
hari ini kau mungkir segala janji - janji itu...
semalam kau memuji diri ku...
hari ini kau mengkritik diri ku....
semalam kau ukirkan senyuman indah untuk ku...
hari ini kau mencebik bila melihat ku....
semalam kau genggam erat tangan ku...
hari ini kau lemparkan sekuat - kuat hati mu tangan ku....
semalam kau menatap wajah ku semahu mu...
hari ini kau berpaling bila melihat ku....
semalam kau bersama ku....
hari ini kau pergi bersamany...

semalam kau yang membuat ku tersenyum...
hari ini kau jua yang membuat ku menangis...
semalam kau buat aku berfikir tentang diri kau...
hari ini kau membuat aku membenci kau...
semalam kau membuat aku terpeggun melihat mu...
hari ini kau sendiri yang membuatkan aku meluat memandang mu...
semalam kau yang membuat aku percaya pada kau...
hari ini kau sendiri yang membuat aku hilang kepercayaan terhadap kau...
semalam kau membuat aku kagum dengan sikap mu...
hari ini kau sendiri yang membuat aku hilang segala keguman terhadap kau...

segalanya kau yang mulakan...
dan kini kau sendiri yang menghancurkan segalany...
kau yang mahu semuany jadi begini...
maafkan aku kalau aku mulai MEMBENCI kau...
maafkan aku kalau aku mulai HILANG KEPERCAYAAN terhadap kau...
maafkan aku kalau aku mulai BOSAN dengan sikap mu....
maafkan aku kalau aku mulai PENAT dengan kau....
MAAFKAN AKU........



No comments: