Tuesday, March 29, 2011

* mAafkAn saYa aWak *

setelah setahun saya berusaha memujuk hati yang duka lara ini.akhirnya saya berjaya juga merawatnya.dalam tempoh masa itu sayalah nursenya dan sayalah doktornya untuk merawat sekeping hati yang kecewa ini..
dan ALHAMDULILLAH saya berjaya juga merawatnya...dan iany kembali berdenyut seperti biasa.luka yang lama berdarah kini kembali sembuh.hati yang dulu meronta-ronta kesakitan akhirnya kembali berfungsi.dada yang dahulunya sesak kini kembali lapang.lidah yang dahulunya kelu kini mulai bergerak.bibir yang dahulunya bisu kini mulai berkata-kata.semuanya saya yang rawat sendirian tanpa AWAK.saya bersyukur kerana saya berjaya melaluinya.....
namun semuanya hanya seketika.saya tewas buat kali keseterusnya.saya terlupa tentang kesakitan ditinggalkan dahulu.saya fikirkan yang mentari muncul kembali.rupa-rupanya awan hitam datang dalam diam.saya kecewa sekali lagi.saya dikecewakan buat kali kedua.saya ingat dialah yang akan membantu saya tok melupakan awak dan merawat hati saya.rupanya dia datang hanyalah untuk melukan hati saya semula.




AWAK...
kalau awak ada,saya nak sangat kongsi suka duka saya dengan awak.namun semua itu hanyalah mimpi.mimpi yang tak akan menjadi realiti.agaknya da memang tersurat takdir hidup saya macam ni.saya alpha tentang hati saya sendiri.saya terlupa tentang kesakitan ditinggalkan sehingga saya disakiti lagi..
AWAK...
awak tahu tak betapa siksanya merawat hati yang disakiti???
awak tahu tak betapa peritnya memujuk hati sendiri.awak kenapa mesti saya???kenapa mesti saya seorang saja yang merasainya???saya dikecewakan,sedangkan awak langsung awak tak merasai apa itu kekecewaan.awak langsung tak mengerti pasal perasaan ini.awak leka dengan kebahagian awak.sehingga melupakan derita yang saya tanggung sendirian.awak biarkan hati ini terus- terus dilukai.kenapa wak tak datang selamatkan saya macam spiderman selamatkan dunia.kenapa awak???kenapa???agaknya memang da tertulis kehidupan saya sebegini,merasai kekecewaan sebelum menikmati kemanisan.
AWAK....
kini tiada lagi air mata yang mampu saya leraikan kerana semuanya sudah habis dikeluarkan dahulu.sehingga saya takmampu untuk menagis sekarang.awak tahu tak yang ini lagi memeritkan saya.awak tahu tak yang kini hanya hati saya yang boleh menangis.jiwa saya tersiksa wak.sebab saya tak boleh nak luahkannya lagi.hati saya hancur kembali.jiwa saya menangis satiap hari.siksanya saya lalui tiada siapa yang mengerti...
AWAK...
awak tahu tak selama ni saya berpura-pura??
berpura-pura kuat sedangkan saya tak sekuat itu.berpura-pura tabah sedangkan saya lemah.berpura-pura ketawa sedangkan jiwasaya menangis.berpura-pura gembira sedangkan hati saya merana..berpura-pura bahagia sedangkan saya derita.saya lakukan semua ini utk merawat hati saya.sampaikan kini saya dah tak mampu lagi untuk berpura-pura.saya terlupa macam mana nak SENYUM.saya terlupa macam mana nak pujuk hati saya kembali.saya terlupa macam mana nak berpura-pura bahagia.saya terlupa macam mana nak teruskan merawat perasaan ini.
AWAK....
perlukah saya terus berpura-pura?sedangkan saya kecewa..perlukah saya terus berpura-pura?.sedangkan hati saya meronta-ronta kesedihan?perlukah saya terus berpura-pura?sedangkan saya dah tak mampu untuk ketawa.perlukah saya terus berpura-pura?sedangkan saya menderita.perlukah saya terus berpura-pura?sedangkan hati saya masih merindui??
AWAK...
maafkan saya sebab saya tak dengar cakap awak.saya tak buat apa yang awak suruh.awak suruh saya lupakan awak.tapi saya tak mampu melakukannya.awak suruh saya cari yang lain.namun saya tak ketemu.awak suruh saya berhenti menangis.tapi saya tak berdaya.awak suruh saya berhenti berharap.tapi saya tak berjaya melakukannya.sebab CINTA saya terhadap awak masih subur diHATI ini.kerana CINTA saya masih kekal ABADI.kerana CINTA saya masih mekar diHATI....
awak maafkan saya ye...
saya kan cuba buat apa yang awak suruh.tapi semuanya memerlukan masa.awak baga saya masa ye...
susah untuk saya lakukannya kerana saya MASIH CINTAKAN awak...
sorry sangat-sangat ;(

No comments: