Wednesday, March 16, 2011

j!ka aKu jAtuH c!nTa ^_*








Ya Allah, jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pd seseorang yg melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatanku
untuk mencintai-Mu


Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yg hatinya tertaut pada-Mu, agar tidak terjatuh aku
dlm jurang cinta semu..

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling dari hati-Mu

Ya Rabbul izzati, jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang yg merindui syahid di jalan-Mu

Ya Allah. jika aku rindu
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai
aku merindukan syurga-Mu

Ya Allah, jika aku menikmati
cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya
bermunajat disepertiga malam terakhir-Mu

Ya Allah, jika aku jatuh hati
pada kekasih-Mu jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang
menyeru manusia kpd-Mu

Ya Allah , jika kau halalkan
aku merindui kekasih-Mu
jangan biarkan aku melampui batas sehingga melupakan aku 
pada cinta hakiki dan rindu abadi
hanya kpd-Mu

Ya Allah , Engkau mengetahui
bahawa hati ini telah terhimpun dalam cinta pada-Mu
telah berjumpa dalam taat pada-Mu, telah bersatu dlm dakwah pd-Mu
dan telah terpadu
dalam membela syariat-Mu
penuhilah hati hati ini
dengan Nur-Mu yang tiada pudar

lapangkanlah dada dada kami
dengan limpahan keimanan
Amiinnn.... Amiinnn....
Ya Robbal Alaminnn....

No comments: