Thursday, January 20, 2011

:. 3 peSaLah .:


ada tiga orang lelaki.. salsh seorangnya ahli falsafah, pakar matematik dan pelawak ditangkap atas kesalahan menangkap seekor itik untuk membuat projek..(x tau projek pe)..
lalu hakim berkata..
"kamu boleh menanyakn 1 soalan kepada saya, dan jika say boleh jawab, awak ditahan, dan jika sebaliknya, awak dibebaskan.."
ahli falsafah mula berkata..
"saya mahukn Yang Arif membawa sebuah buku falsafah yang lengkap dari socrates.. jika dapat membawanya ke sini, saya rela dihukum.."
lalu hakim menyuruh pekerjanya mencari buku yang diperkatakan..lalu buku itu diberikan kepada ahli falsafah untuk disahkan..
ya, benar sekali yang arif,, inilah bukunya..
lalu ahli falsafah di penjarakan..
kemudian giliran paker matematik mengajukn soalan,
"cuba jawab nie, 1223997643224832333+1234541234-(33677322976-4456674345) dalam lima saat..
sambil menekan kalkulator dengan pantsnya, hakim memberikan jawapannya.. lalu pakar matematik dipenajarkan juga..
giliran terakhir ialah si pelawak..
"berikn saya sebuah kerusi yang mempunyai 7 lubang di tempat duduknya.."kata si pelawak.
apabila kerusi diberikn, si pelawak pun melepaskan kentut..
dia pon berkata,"yang arif, dari lubang mana kentut saya  tadi keluar??"
seteleh membelek kerusi dan melihat lubang yang berada tepat dibwh punggungnya,
dia pon berkata,
" kentutmu keluar dari lubang disebelah kanan ini!" dengan yakinnya..
lalu dengan selambanya pelawak itu berkata, "salah, ia keluar dari lubang punggungku ini"
lalu si pelawak dibebaskan.....

- tAmaT -

No comments: